-
Jelentkezni, és a táborról (és egyebekről) információt kérni az alábbi elérhetőségeken lehet: Hudák Krisztina 06-20-9747338, illetve hudakkrisztina[kukac]t-online.hu .
...
-
A sonka, a virsli, a szalonna és más feldolgozott hústermékek napi rendszerességű fogyasztása növelheti egy esetleges szívprobléma, vagy a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.
A hír bővebben......
-
35 %-kal több esélye van az életre, aki több teljes kiörlésű gabonát eszik. Azok a cukorbeteg nők élnek a legtovább, akik a legtöbb teljes őrlésű gabonából készült ételt fogyasztják.
A hír bővebben......
-
Egy, a Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism folyóiratban megjelent új tanulmány szerint már egyetlen álmatlan éjszaka hatására inzulinrezisztencia alakulhat ki, amely a II-es típusú cukorbetegség egyik jellemzője.
A hír bőv...
-
A ranibizumab hatóanyag és a lézeres kezelés egy új vizsgálat eredményei szerint minden eddiginél hatásosabban javítja a diabetikus makulaödémás betegek látását.
A hír bővebben...
...
-
Cukorbaj, érszűkület esetén a sebek nehezen gyógyulnak, ami nagy gondot jelent betegnek és orvosnak egyaránt. Az immunrendszerre vonatkozó újabb vizsgálatok kedvezően befolyásolhatják a problémát - derült ki a Journal of Surgical R...
-
Mivel a fejlett világ populációja idősödik, testtömege egyre nagyobb, a cukorbetegség egyre elterjedtebbé válik. Néhány korábbi kutatás kapcsolatba hozza a cukorbetegséget a leggyakoribb szívritmuszavarral, a pitvari remegéssel, mely á...
-
A cukorbaj nem csak általában a koszorúér-betegség egyik legfontosabb kockázati tényezője, hanem kifejezetten növeli a leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarremegés esélyét is.
A hír bővebben...
...
-
A cukorbetegség által okozott veseelégtelenséggel élő pácienseknél állapotuk gyors romlását okozta, ha nagy mennyiségű B-vitamint kaptak - állapították meg kanadai kutatók.
A hír bővebben......
-
A világhírű mexikói tequila fő alapanyaga, az agavé növény, mexikói kutatók szerint segíthet a diabétesz és az oszteoporózis kezelésében.
A hír bővebben......
-
A japán Chiba Egyetem Orvosi Karának kutatói állatkísérletek során azt tapasztalták, hogy a cukorbetegség kezelésében használatos inzulin káros lehet, ha a beteg egyúttal krónikus magas vérnyomásban is szenved.
A hír bővebben...
...
-
Egy, a sebgyógyulással kapcsolatos új felfedezés hatására javulhat a lassan gyógyuló sebek kezelése a cukorbetegek és más páciensek esetében.
A hír bővebben...
...
-
Egy egereken végzett új vizsgálat alapján felmerült, hogy a két anyagcserehormon, a leptin és az inzulin együtt hat az agyban, így szabályozva a cukoranyagcserét és meglepő módon a termékenységet is. Ez azt is felveti, hogy a cukorbeteg...
-
Egy lépéssel közelebb került a tudomány a mesterséges hasnyálmirigy létrehozásához, amely felválthatná az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedők inzulininjekcióit.
A hír bővebben......
-
Egy lépéssel közelebb került a tudomány a mesterséges hasnyálmirigy létrehozásához, amely felválthatná az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedők inzulininjekcióit.
A hír bővebben...
...
-
Súlyos, de korai tünetekkel sokszor nem járó betegségek szűrővizsgálati programjának elindítását gyakran nehéz eldönteni. Amerikai kutatók a diabétesz költséghatékony szűrésének megszervezésére matematikai modellt dolgoztak ki, ...
-
A jelenlegi ajánlások szerint a II-es típusú cukorbetegség szűrése 45 éves korban kezdődik, különösen a túlsúlyosak esetében, azonban egy új kutatás szerint már a 30-45 éves korosztály szűrése is költséghatékony, mégpedig a kock...
-
Egy kísérleti vakcina, amely egy immunrendszeri fehérje molekulájának darabkáit tartalmazza, visszafordította egereknél az 1-es típusú cukorbetegséget - közölték csütörtökön kanadai kutatók.
A hír bővebben......
-
A Kansas Állami Egyetem kutatói a kínai ördögcérna (Lycium chinense, farkasbogyó) felhasználását vizsgálják a 2-es típusú cukorbetegség okozta gyakori látási zavarok helyreállításában.
A hír bővebben......
-
Egy kísérleti vakcina, amely egy immunrendszeri fehérje molekulájának darabkáit tartalmazza, visszafordította egereknél az 1-es típusú cukorbetegséget.
A hír bővebben......